Grafisk produktion
Broschyr
Vid användning av en bild på en broschyrframsida använder vi oss av två varianter. Antingen logotyp i övre vänstra hörnet och en utfallande bild under eller en utfallande bild i överkant och logotypen placerad i nedre högra hörnet.
För att skapa en flexibilitet och stärka identiteten ytterligare använder vi en linje om 2 punkter i underkant av bilden. Linjen kan sättas i vår primärfärg eller våra komplementfärger.
Rubrikerna skrivs med Helvetica Neue. Längre brödtexter skrivs i Sentinel.
Bilden ska följa det bildspråk som beskrivs under Bilder - Bildspråk.
I de fall ett foto, av tekniska eller andra skäl, inte lämpar sig kan framsidan göras enfärgad i vår primärfärg eller någon av komplementfärgerna.
Annons
Vi har inga exakta storlekar på de olika annonserna eftersom det är storleken på annonsutrymmet som styr. Det varierar i tryckta medier, webb och digitala
kanaler.
Härjedalens logotyp och webbadress ska alltid finnas med i alla annonser. En 3 mm tjock, röd linje ska finnas i annonsens överkant och nederkant.
Rubriker skrivs i Helvetica Neue Roman. Längre brödtext i Sentinel Light.
Val av bilder kopplas till budskapet. Läs mer under Bilder - Bildspråk.